Icon bars
Začetna objava:

Poziv  ministru za finance mag. Andreju Širclju

Minister na strminah zdravstvene, okoljske in finančne krize.

Nujna je revizija starih projektov po Cost Benefit  metodi in  CPVO metodi ter nova postavitev vprašanja ali sploh še potrebujemo 2tir ! Ali bo  Corona virus pripomogel k novemu  razmisleku in drugačnemu odnosu do največjih državnih investicij? In  bo kriza  vendarle pomenila konec izigravanja demokracije in javnega interesa glede okolja in začetek finančne vzdržnosti  državnih infrastrukturnih investicij ? Iz napake TEŠ6  bi se morali kaj naučiti, a čeravno se vsi sklicujejo na ta primer, nihče iz njega ne potegne izkušenj za sedanjost.

Vendar če jih ne bomo na novo ovrednotili sedaj, nam ne bo pomagal  noben Corona  paket, ne zamenjava vlade  !  Poglejmo paralelo iz katere se vsi navidezno učijo, a očitno s figo v žepu in še naprej - na drugih projektih, delajo po isto.

T E Š 6 – posodobitev - podatki iz zgodovine izpred 7 let

Leta 2012 je finančni minister Šušteršič s podpisom dal soglasje na zakon o poroštvu  za TEŠ6 kljub temu, da se je trdno zavedal,  da je bila cena lignita 2,25 eur za giga joul povsem  nerealna in izmišljena. In takratna 1,4 milijardna investicija v TEŠ6 je tako dobila zeleno luč, čeprav bi jo  zlahka nadomestili s posodobitvijo blokov 4 in 5 in to celo s povečanjem  na 712 MW to je za 20 MW več moči. Za kar bi potrebovali največ 70 milijonov, to  je 20 X manj od cene za TEŠ6. Tako bi Šaleški dolini in vsej Sloveniji   prihranili danes manjkajoče 1,4 milijarde, ki jih je  v desetletju  pogoltnil TEŠ6.

Ob najnovejši grožnji izgube zaposlitve  1500 delavcem Gorenja, bi Velenjčani zdaj ta denar krvavo potrebovali za investicije v nadomestne zaposlitve. Država pa bi zmanjšala breme reševanja krize. Isto vprašanje se nam danes postavlja za  2tir.

DRUGI TIR – posodobitev obstoječe proge, stanje s podatki iz leta 2020

Od izkušnje s TEŠ6 v letu 2012 je minilo skoraj desetletje. Izkušnja bi nas morala izučiti. Kajti pogoji transporta so se popolnoma spremenili.     

V novi Corona situaciji globalni prometni tokovi usihajo, zato bo globalni ladijski transport drastično zmanjšan. Industrija in podjetništvo pa se iz Kitajske in Azije vračata na staro celino. Pretovor v Luki bo manjši, vožnja tujega tovora po naši železnici pa je po naši zaslugi praktično zastonj - namesto 200 milijonov uporabnine na železnici iztržimo le 9 milijonov letno.

Hkrati je znano, da naj bi bila  Pontebska železnica iz Trsta v Avstrijo izkoriščena samo 1/3.  Kar naenkrat bodo transportne kapacitete prevelike in velike »apetite« bo treba zmanjšati in se usmeriti na izkoriščanje obstoječih zmogljivosti, torej ne na novogradnjo ampak na posodobitev.  Tako bi delal privatni kapitalist, ko je kapitalist država pa vse  to naenkrat ne velja več, oziroma samo na papirju, realnost pa je povsem druga !

V resoluciji o razvoju prometa v RS do leta 2030 je sicer že predvidena posodobitev in tudi  rekonstrukcija obstoječega tira. Finančnega ministra zato pozivam, da zviša uporabnino iz 9 milijonov na 200 milj  (primerljivo z drugimi državami) s čemer se bo posodobitev samo financirala.

Skratka: sedanji – obstoječi tir Divača Koper je nujno obnoviti in modernizirati in ga usposobiti za hitrejši in seveda varnejši prevoz. Nesreča v lanskem letu z izlivom kerozina zahteva  resno sanacijo obstoječe proge,  vzporedno s tem pa je na isti trasi nujno pristopiti k vzpostavitvi napajanja z izmeničnim tokom. SŽ imajo zdaj že preko 25 lokomotiv za tako imenovano tro sistemsko uporabo. Vozni park, to je lokomotive na izmenični tok, torej  že imamo, treba je le hkrati vložiti denar v ustrezno elektrifikacijo! 

BOHINJSKA PROGA - posodobitev obstoječe železnice namesto novih super dragih projektov

Za zagon gospodarstva pa je možno storiti še mnogo več.   V novem Corona 3 paketu bi morala biti  elektrifikacija s 25 KV električnim napajanjem - ne le od Kopra do Divače, pač pa na trasi celotne Bohinjske proge – od Divače preko Nova gorice in Jesenic  s povezavo na Beljak ter naprej na Bavarsko in Vzhod.  Tako bi Koper dobil novo povezavo s srednjo Evropo in bistveno bi se zmanjšal pritisk na ljubljanski prometni koridor z jugo zahodne strani.  

Ob tem pa se zaradi posodobitve obstoječe proge celo odpira tudi zelo dobra nova možnost uporabe odpadkov - proizvodnje in vgradnje železniških pragov na osnovi nove tehnologije predelave odpadlih gum in/ali plastike. Slovenija je prepolna odpadkov gume in plastike in ne ve kam z njimi. Z novo tehnologijo, katere produkt so železniški pragovi, ki omogočajo prevoz  z 1/3 manj hrupa, bi lahko rešili tudi del problema odpadkov.

Pomemben pa je še tretji vidik – elektrifikacija z rekuperacijo potencialne-kinetične energije v elektriko.  Od  Jesenic do Kopra je 1000 m razlike – od Nove Gorice 500 m, od Gorice prek Sežane in Divače do Kopra pa nadaljnjih 500 m, skratka  skupno je tako 1000 m razlike, ki jih ne znamo izkoristiti.

Spoštovani, gospod minister Šircelj. Vaš predhodnik  Janez Šušteršič iz leta 2012 ne more biti zgled, ampak opomin. Ta prispevek pa opozorilo na nevarnost izgube spomina.    

Uresničite sklep komisije KNJF za nadzor javnih financ z dne 20.02.2019  iz časa, ko ste bili še v opoziciji ! Sklep določa, da se proučijo vse do sedaj še ne obravnavane alternative. Predvsem pa uresničite 13 člen prvega poglavja koalicijske pogodbe.  Ta govori o prenosu podjetja 2TDK na slovenske železnice.

Ponovno zahtevajte revizijo vladnega Investicijskega programa iz januarja 2019   s strani  RčS in projekt ocenite po Cost  Benefit metodi ter z vidika CPVO-celovite presoje vplivov na okolje. Pokazalo se bo,  da so navedeni projekti, tako kot so zasnovani zdaj, olje na ogenj nove krize, ne pa del izhodne strategije.

To velja tako za 2tir, kot za 3Ros in kanal C0 v Ljubljani. Projekti brez CPVO pa niso samo okoljsko sporni, ampak so tudi protizakoniti.

***

Predstavniki EU  komisije v Ljubljani, decembra 2019, so bili zelo presenečeni, ko so iz prve roke izvedeli, kako velika je razlika – okoljska črna luknja, prepad med dejanskim stanjem in kulisami uradnega – lažnega prikazovanja stvari, čeprav Slovenija  iz Bruslja izgleda celo kot zgledna država. Zato je poštena finančna in okoljska revizija navedenih projektov nujna. Ne po hitrem, pač pa po poštenem in verodostojnem postopku.

Kriza zahteva novo nestandardno razmišljanje o alternativnih poteh iz krize, ki se sicer sploh ne bi pojavile!  Napake pri TEŠ6  se ne smejo ponoviti. Ne ponavljajte jih še Vi, priložnosti za to ne bo več!

Čas virusne krize je čas streznitve tudi na tem področju. Virus  brezglavega političnega voluntarizma v preteklosti, ne sme preglasiti glasu zdravega razuma sedanjosti, ki ga pri državljanih, ki živijo od svojega dela, večinoma ne manjka, zmanjkuje pa ga pri politikih, novinarjih in sindikalnih funkcionarjih, ki se ravnajo po javnem  mnenju - ne po javnem interesu.

Nauk iz TEŠ6 bi moral biti šola tudi za 2TIR , ne  pa  repriza nove zablodele državne investicije,  ki ji je, kot omenjeno, pred 7 leti botrovalo kolektivistično brezumje politike, sindikatov, medijev in zmanipulirane javnosti. 

Vili Kovačič, državljan K.

 

Ta prispevek je hkrati namenjen za TRETJI proti krizni Corona paket ! Zato ga poimensko pošiljam vladni svetovalni skupni (Mateju Lahovniku, Žigi Turku in Marku Jakliču)  ter pristojnim ministrom – Jerneju Vrtovcu, Andreju Širclju, Andreju Vizjaku, Zdravku Počivalšku in Zvonku Černaču kot tudi  predsedniku RčS in U S, ter 4 predsednikom: Borutu Pahorju , Igorju Zorčiču, Janezu Janši in Alojzu Kovšci  in predsedniku US, ki tako kot RčS  gledajo stran, čeprav bi morali biti na čelu institucij, ki bi nas ubranile pred globoko državo !

Poziv ministru za finance mag. Andreju Širclju
Članek
Objavljeno 1.5.2020 12:13
Uredi

revizija starih projektov po Cost Benefit in  CPVO metodi ter postavitev vprašanja ali sploh še potrebujemo 2tir

Poziv  ministru za finance mag. Andreju Širclju

Minister na strminah zdravstvene, okoljske in finančne krize.

Nujna je revizija starih projektov po Cost Benefit  metodi in  CPVO metodi ter nova postavitev vprašanja ali sploh še potrebujemo 2tir ! Ali bo  Corona virus pripomogel k novemu  razmisleku in drugačnemu odnosu do največjih državnih investicij? In  bo kriza  vendarle pomenila konec izigravanja demokracije in javnega interesa glede okolja in začetek finančne vzdržnosti  državnih infrastrukturnih investicij ? Iz napake TEŠ6  bi se morali kaj naučiti, a čeravno se vsi sklicujejo na ta primer, nihče iz njega ne potegne izkušenj za sedanjost.

Vendar če jih ne bomo na novo ovrednotili sedaj, nam ne bo pomagal  noben Corona  paket, ne zamenjava vlade  !  Poglejmo paralelo iz katere se vsi navidezno učijo, a očitno s figo v žepu in še naprej - na drugih projektih, delajo po isto.

T E Š 6 – posodobitev - podatki iz zgodovine izpred 7 let

Leta 2012 je finančni minister Šušteršič s podpisom dal soglasje na zakon o poroštvu  za TEŠ6 kljub temu, da se je trdno zavedal,  da je bila cena lignita 2,25 eur za giga joul povsem  nerealna in izmišljena. In takratna 1,4 milijardna investicija v TEŠ6 je tako dobila zeleno luč, čeprav bi jo  zlahka nadomestili s posodobitvijo blokov 4 in 5 in to celo s povečanjem  na 712 MW to je za 20 MW več moči. Za kar bi potrebovali največ 70 milijonov, to  je 20 X manj od cene za TEŠ6. Tako bi Šaleški dolini in vsej Sloveniji   prihranili danes manjkajoče 1,4 milijarde, ki jih je  v desetletju  pogoltnil TEŠ6.

Ob najnovejši grožnji izgube zaposlitve  1500 delavcem Gorenja, bi Velenjčani zdaj ta denar krvavo potrebovali za investicije v nadomestne zaposlitve. Država pa bi zmanjšala breme reševanja krize. Isto vprašanje se nam danes postavlja za  2tir.

DRUGI TIR – posodobitev obstoječe proge, stanje s podatki iz leta 2020

Od izkušnje s TEŠ6 v letu 2012 je minilo skoraj desetletje. Izkušnja bi nas morala izučiti. Kajti pogoji transporta so se popolnoma spremenili.     

V novi Corona situaciji globalni prometni tokovi usihajo, zato bo globalni ladijski transport drastično zmanjšan. Industrija in podjetništvo pa se iz Kitajske in Azije vračata na staro celino. Pretovor v Luki bo manjši, vožnja tujega tovora po naši železnici pa je po naši zaslugi praktično zastonj - namesto 200 milijonov uporabnine na železnici iztržimo le 9 milijonov letno.

Hkrati je znano, da naj bi bila  Pontebska železnica iz Trsta v Avstrijo izkoriščena samo 1/3.  Kar naenkrat bodo transportne kapacitete prevelike in velike »apetite« bo treba zmanjšati in se usmeriti na izkoriščanje obstoječih zmogljivosti, torej ne na novogradnjo ampak na posodobitev.  Tako bi delal privatni kapitalist, ko je kapitalist država pa vse  to naenkrat ne velja več, oziroma samo na papirju, realnost pa je povsem druga !

V resoluciji o razvoju prometa v RS do leta 2030 je sicer že predvidena posodobitev in tudi  rekonstrukcija obstoječega tira. Finančnega ministra zato pozivam, da zviša uporabnino iz 9 milijonov na 200 milj  (primerljivo z drugimi državami) s čemer se bo posodobitev samo financirala.

Skratka: sedanji – obstoječi tir Divača Koper je nujno obnoviti in modernizirati in ga usposobiti za hitrejši in seveda varnejši prevoz. Nesreča v lanskem letu z izlivom kerozina zahteva  resno sanacijo obstoječe proge,  vzporedno s tem pa je na isti trasi nujno pristopiti k vzpostavitvi napajanja z izmeničnim tokom. SŽ imajo zdaj že preko 25 lokomotiv za tako imenovano tro sistemsko uporabo. Vozni park, to je lokomotive na izmenični tok, torej  že imamo, treba je le hkrati vložiti denar v ustrezno elektrifikacijo! 

BOHINJSKA PROGA - posodobitev obstoječe železnice namesto novih super dragih projektov

Za zagon gospodarstva pa je možno storiti še mnogo več.   V novem Corona 3 paketu bi morala biti  elektrifikacija s 25 KV električnim napajanjem - ne le od Kopra do Divače, pač pa na trasi celotne Bohinjske proge – od Divače preko Nova gorice in Jesenic  s povezavo na Beljak ter naprej na Bavarsko in Vzhod.  Tako bi Koper dobil novo povezavo s srednjo Evropo in bistveno bi se zmanjšal pritisk na ljubljanski prometni koridor z jugo zahodne strani.  

Ob tem pa se zaradi posodobitve obstoječe proge celo odpira tudi zelo dobra nova možnost uporabe odpadkov - proizvodnje in vgradnje železniških pragov na osnovi nove tehnologije predelave odpadlih gum in/ali plastike. Slovenija je prepolna odpadkov gume in plastike in ne ve kam z njimi. Z novo tehnologijo, katere produkt so železniški pragovi, ki omogočajo prevoz  z 1/3 manj hrupa, bi lahko rešili tudi del problema odpadkov.

Pomemben pa je še tretji vidik – elektrifikacija z rekuperacijo potencialne-kinetične energije v elektriko.  Od  Jesenic do Kopra je 1000 m razlike – od Nove Gorice 500 m, od Gorice prek Sežane in Divače do Kopra pa nadaljnjih 500 m, skratka  skupno je tako 1000 m razlike, ki jih ne znamo izkoristiti.

Spoštovani, gospod minister Šircelj. Vaš predhodnik  Janez Šušteršič iz leta 2012 ne more biti zgled, ampak opomin. Ta prispevek pa opozorilo na nevarnost izgube spomina.    

Uresničite sklep komisije KNJF za nadzor javnih financ z dne 20.02.2019  iz časa, ko ste bili še v opoziciji ! Sklep določa, da se proučijo vse do sedaj še ne obravnavane alternative. Predvsem pa uresničite 13 člen prvega poglavja koalicijske pogodbe.  Ta govori o prenosu podjetja 2TDK na slovenske železnice.

Ponovno zahtevajte revizijo vladnega Investicijskega programa iz januarja 2019   s strani  RčS in projekt ocenite po Cost  Benefit metodi ter z vidika CPVO-celovite presoje vplivov na okolje. Pokazalo se bo,  da so navedeni projekti, tako kot so zasnovani zdaj, olje na ogenj nove krize, ne pa del izhodne strategije.

To velja tako za 2tir, kot za 3Ros in kanal C0 v Ljubljani. Projekti brez CPVO pa niso samo okoljsko sporni, ampak so tudi protizakoniti.

***

Predstavniki EU  komisije v Ljubljani, decembra 2019, so bili zelo presenečeni, ko so iz prve roke izvedeli, kako velika je razlika – okoljska črna luknja, prepad med dejanskim stanjem in kulisami uradnega – lažnega prikazovanja stvari, čeprav Slovenija  iz Bruslja izgleda celo kot zgledna država. Zato je poštena finančna in okoljska revizija navedenih projektov nujna. Ne po hitrem, pač pa po poštenem in verodostojnem postopku.

Kriza zahteva novo nestandardno razmišljanje o alternativnih poteh iz krize, ki se sicer sploh ne bi pojavile!  Napake pri TEŠ6  se ne smejo ponoviti. Ne ponavljajte jih še Vi, priložnosti za to ne bo več!

Čas virusne krize je čas streznitve tudi na tem področju. Virus  brezglavega političnega voluntarizma v preteklosti, ne sme preglasiti glasu zdravega razuma sedanjosti, ki ga pri državljanih, ki živijo od svojega dela, večinoma ne manjka, zmanjkuje pa ga pri politikih, novinarjih in sindikalnih funkcionarjih, ki se ravnajo po javnem  mnenju - ne po javnem interesu.

Nauk iz TEŠ6 bi moral biti šola tudi za 2TIR , ne  pa  repriza nove zablodele državne investicije,  ki ji je, kot omenjeno, pred 7 leti botrovalo kolektivistično brezumje politike, sindikatov, medijev in zmanipulirane javnosti. 

Vili Kovačič, državljan K.

 

Ta prispevek je hkrati namenjen za TRETJI proti krizni Corona paket ! Zato ga poimensko pošiljam vladni svetovalni skupni (Mateju Lahovniku, Žigi Turku in Marku Jakliču)  ter pristojnim ministrom – Jerneju Vrtovcu, Andreju Širclju, Andreju Vizjaku, Zdravku Počivalšku in Zvonku Černaču kot tudi  predsedniku RčS in U S, ter 4 predsednikom: Borutu Pahorju , Igorju Zorčiču, Janezu Janši in Alojzu Kovšci  in predsedniku US, ki tako kot RčS  gledajo stran, čeprav bi morali biti na čelu institucij, ki bi nas ubranile pred globoko državo !